سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ازدواج ایرانی

خداوند، هر دانای به دنیا و نادان نسبت به آخرت را دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط: من و دوستام

چرا عشق ما روز به روز کم رنگتر می‌شویم
یکشنبه 87 اردیبهشت 22 1:35 صبح
چرا عشق ما روز به روز کم رنگتر می‌شویم
بر خلاف تصور خیلی ها که فکر می کنند عشق یکباره پیدا می شود و همیشه می ماند و یا حتی بیشتر می شود؛ واقعیت اینست که عشق ممکن است یک لحظه ایجاد شود، اما همانند بذری است و در صورتی باقی می ماند و رشد می کند که در زمین مناسبی جای گیرد، آب و نور کافی به آن برسانیم؛ مرتب آفت کشی کنیم و به آن کود بدهیم و مستمراً به آن رسیدگی نمائیم.
 
چگونه عشق به مرور کمرنگ می شود یا از بین می‌رود؟
ما عاشق ایده‌ آلها و کمالها می شویم و از نقصان ها می گریزیم. شاید تعجب کنید اگر بدانید معمولا انسانها عاشق یک موجود کامل و بدون نقص در ذهن خود می شوند و هنگامی که این تصویر ذهنی را منطبق با یک دختر یا یک پسر در اطراف خود می‌کنند، به آن نام عشق می نهند. پس عشق به آن دختر آن وقتی رشد می یابد و قلب ما را به تپش وا می دارد که او خود را منطبق با تصویر ذهنی ما ارائه دهد. و هنگامی که به مرور او را متفاوت از ذهنیات خود بیینم ، عشق ما رو به افول می رود. اما اینکه تصویر ذهنی ما چگونه باید در بیرون شکل بگیرد و حفظ شود نیاز به تخصص و منطق دارد ، لذا عشق ما فوق عقل است ، یعنی اینکه باید از مسیر عقلانی و منطقی گذر کند و بالاتر از تفکر خام ما باشد ، نه به عکس . یعنی عشق نباید مادون فکر باشد. عشقی که مادون باشد، و از سطح پائین تری برخوردارست ،  ارزش ندارد تا برایش بمیریم.
پس اگر در زندگی به مرور دریافتیم همسرمان از زیر بار وظایف و مسئولیتهای خود شانه خالی می کند، لذتهای خود را محور قرار می دهد و هنوز « من» بودن محور فکری اوست. اینگونه می شود که کسالت مزمن عشق، را به چشم خواهیم دید. از دیگر آفتهایی که ما به عشق می رسانیم ، می توان به موارد زیر اشاره کرد.
نظرات شما ()

نوشته شده توسط: من و دوستام

وابستگی آفت عشق
یکشنبه 87 اردیبهشت 22 1:3 صبح

وابستگی آفت عشق

دوست عزیزم تو بیشتر به چه یا کی وابسته ای؟ سوال

به پدر؟ مادر؟ همسر؟ فرزند؟ یا شغل ، مدرک ، موقعیت و ثروت؟ یا به سلامتی ات؟ تفکراتت؟ احساساتت؟ یا اعتقاداتت؟  فرقی نمی کنه ، وابستگی یعنی اینکه خودت را به شیئی غیر از اصل خودت ، چنان ببندی که آزادیَت را بگیرد.

انسان نامحدود و البته آزاد آفریده شده است . و همه هستی مسخّر  و در اختیار اوست. هیچ چیزی ارزش آن را ندارد تا انسانی را به خود ببندد و وابسته و زندانی خود کند. و  همه هستی رشد و ارتقاءاشان در اینست که در خدمت آدمی باشند نه بر عکس. اشرف مخلوقات و سرور کائنات یعنی این.

من از کجا غم و شادی این جهان ز کجا 

من از کجا غم باران و ناودان ز کجا 

چرا به عالم اصلی خویش وانروم         

دل از کجا و تماشای خاکدان ز کجا 

چو خر ندارم و خربنده نیستم ای جان     من از کجا غم پالان و کودبان ز کجا 

هزارساله گذشتی ز عقل و وهم و گمان  از کجا و فشارات بدگمان ز کجا 

تو مرغ چارپری تا بر آسمان پری              تو از کجا و ره بام و نردبان ز کجا 

کسی تو را و تو کس را به بز نمی‌گیری    تو از کجا و هیاهای هر شبان ز کجا 

هزار نعره ز بالای آسمان آمد                تو تن زنی و نجویی که این فغان ز کجا

چو آدمی به یکی مار شد برون ز بهشت   میان کژدم و ماران تو را امان ز کجا 

دلا دلا به سررشته شو مثل بشنو        که آسمان ز کجایست و ریسمان ز کجا

 شراب خام بیار و به پختگان درده            من از کجا غم هر خام قلتبان ز کجا 

شرابخانه درآ و در از درون دربند                تو از کجا و بد و نیک مردمان ز کجا 

طمع مدار که عمر تو را کران باشد         صفات حقی و حق را حد و کران ز کجا

اجل قفس شکند مرغ را نیازارد                اجل کجا و پر مرغ جاودان ز کجا 

خموش باش که گفتی بسی وکس نشنید  که این دهل زچه بام‌ست و این بیان زکجا 

 

حالا وقتی خودت را وابسته به موقعیت یا فردی می کنی ، در واقع خود را از موقعیت برتر و آزادی که داری به جایگاه پَست و محدودی تنزّل داده و گره می زنی. خود را شکننده می کنی. افراد و اشیاء دیگر زوال پذیر و رفتنی اند. شغل ، مدرک ، ثروت ، سلامتی ، احساس و ... ، همه تغییر پذیر و از بین رفتنی اند. و هرکس به آنها وابسته باشد نیز رنج فرسودگی ، تنهایی، جدایی و پست شدن را ناچاراً ، همواره با خود دارد.

ادامه مطلب...

نظرات شما ()

نوشته شده توسط: من و دوستام

اگر چنین هستید ، صبر کنید ، ازدواج نکنید
یکشنبه 87 اردیبهشت 22 1:0 صبح
اگر چنین هستید ، صبر کنید ، ازدواج نکنید
1 - اگر در خانواده پدری و زندگی مجردی خود ، مسئولیت کاری را به عهده نمی گیرید یا در مسئولیت محوله تعلل می ورزید. ( تنبلی و بی مسئولیتی)
2 – اگر با پدر، مادر، برادر و خواهر خود (‌که به نظر شما غیر منطقی بوده یا اخلاق دلخواه شما را ندارند) ارتباط سازنده و راضی کننده ندارید و نتوانسته اید تعامل قابل قبولی ایجاد نمائید. (عدم تعامل و ارتباط اجتماعی صحیح با دیگران)
3 – اگر در زندگی ، مرتب شغل خود را عوض کرده اید، با دوستان زیادی به خاطر مشکلاتی قطع رابطه نموده اید، رشته تحصیلی خود را تغییر داده  یا ترک تحصیل کرده اید، علائق خود را نیمه کاره رها کرده اید و ثبات فکری ، احساسی و رفتاری ندارید.( عدم ثبات فکری، احساسی و رفتاری)
نظرات شما ()

نوشته شده توسط: من و دوستام

ازدواج و معیارهای انتخاب همسر ( بخش سوم)
یکشنبه 87 اردیبهشت 22 1:0 صبح

   ازدواج و معیارهای انتخاب همسر  ( بخش سوم)

3 - عقاید مذهبی

شباهت در عقاید مذهبی به قدری در سعادت کانون زناشویی اهمیت دارد که روان شناسان ،‌ ازدواج دو نفر از مذاهب مختلف را معمولا غیر عاقلانه می دانند . دلایل این نظریه بسیار است.

در وهله اول ،‌اگر تنها یکی از دو همسر به عقاید مذهبی خود با ایمان کامل پایبند باشد ، امکان اختلاف نظر در این مورد زیاد خواهد بود. به علاوه آنچه که در این زمینه اهمیت دارد ، تربیت کودکان بر حسب عقاید مذهبی به خصوص است.

یکی دیگر ا زمشکلات ازدواج افرادی که دارای مذاهب مختلفند ، مخالفت اولیاء آنهاست ، زیرا این مسئله اغلب باعث جدایی جوان از پدر و مادر خود می شود و بعدها ممکن است هر یک از طرفین تقصیر این جدایی را به گردن همسر خود بیندازد. ولی اگر یکی از طرفین مسئله مذهب را جدی نگیرد ،‌احتمالا مشکل حادی پیش نخواهد آمد.

ادامه مطلب...

نظرات شما ()

نوشته شده توسط: من و دوستام

ازدواج و معیارهای انتخاب همسر ( بخش دوم)
یکشنبه 87 اردیبهشت 22 1:0 صبح

    ازدواج و معیارهای انتخاب همسر  ( بخش دوم)

2 - توافق و طرز فکر

مسئله مهمی که قبل از ازدواج وجود دارد ‍ ، این است که جوانان قبل از وارد شدن به زندگی زناشویی ‍ ، د رموضوع های مهم زندگی توافق نظر داشته باشند و این توافق معمولا روی علایق و طرز فکر قرار می گیرد.

ادامه مطلب...

نظرات شما ()

<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درمغز عاشقان چه می‌گذرد؟
[عناوین آرشیوشده]

شنبه 103 اردیبهشت 15

کل: 7089 بازدید

امروز: 17 بازدید

دیروز: 3 بازدید

فهرست

[خـانه]

[ RSS ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

آشنایی با من

ازدواج ایرانی
من و دوستام
تو این وبلاگ می خواهیم با شما راجع به ازدواج به سبک ایرانی با تمام مشکلات و سختیاش صحبت کنیم امیدواریم خوشتون بیاد (مهندس م ح ش)

لوگوی خودم

ازدواج ایرانی

آرشیو

وصال 1
بهار 1387

اشتراک

 

طراح قالب

www.parsiblog.com